»Μαζί θα περάσουμε το χειμώνα είπε το έλατο». θεατρική διασκευή του ομώνυμου παραμυθιού του Μάνου Κοντολέων.

mazithaperasoume2

Υπάρχει ένα ρητό που λέει:» αν ξέρεις παραμύθια, μη τα κρατάς για τον εαυτό σου».οι άνθρωποι γοητεύονται από τη παρηγορητική γοητεία των παραμυθιών, γιατί μέσα από αυτά σμιλεύεται το νόημα του κόσμου και ξορκίζεται η ασχήμια της ζωής….

 

Σας παρουσιάζω μια θεατρική διασκευή, την οποία έχω επιμεληθεί και θα ανεβάσουμε φέτος στο σχολείο μας, με τη σύμφωνη γνώμη του συγγραφέα και η οποία βασίζεται στο ομώνυμο  παραμύθι του Μάνου Κοντολέων. Ένα παραμύθι ευαίσθητο που αναδεικνύει πολύ όμορφα περιβαλλοντικά  θέματα και κατορθώνει να φέρει τα παιδιά κοντά στη φύση, στα δάση, στα πουλιά αλλά και σε μια παλιά ιστορία για το πως στολίστηκε το πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο στο κόσμο.

Ο λόγος είναι έμμετρος στο παρακάτω θεατρικό, με σκοπό να απομνημονεύεται πιο εύκολα από τα παιδιά προσχολικής αγωγής (προνήπια και νήπια)

ΡΟΛΟΙ (21)

  • ΑΦΗΓΗΤΣ 1
  • ΑΦΗΓΗΤΗΣ 2
  • ΠΛΑΤΑΝΟΣ
  • ΠΟΥΛΑΚΙ 1
  • ΠΟΥΛΑΚΙ 2
  • ΠΟΥΛΑΚΙ 3
  • ΠΟΥΛΑΚΙ 4
  • ΠΟΥΛΑΚΙ 5
  • ΑΚΑΚΙΑ
  • ΠΛΑΤΑΝΟΣ
  • ΚΑΣΤΑΝΙΑ
  • ΕΛΑΤΟ
  • ΠΑΓΩΝΙΑ
  • ΑΝΕΜΟΣ
  • ΧΕΙΜΩΝΑΣ
  • ΧΙΟΝΙ
  • ΛΑΓΟΣ
  • ΛΥΚΟΣ
  • ΣΚΥΛΟΣ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ 1
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ 2

ΑΦΗΓΗΤΗΣ 1

 

Θα σας πω μια ιστορία

όμορφη και γιορτινή

τα Χριστούγεννα την κάνουν

να φαντάζει αληθινή!

ο ήλιος σεργιανούσε

φωτεινά στον ουρανό,

η θάλασσα ήταν ήρεμη

κάτω στο γιαλό.

γιασεμί, βασιλικός,

μοσχοβολιά εδίναν,

φθινόπωρο ερχότανε

χρυσάνθεμα και κρίνα.

Ερχόταν το φθινόπωρο

κοντά ‘ταν και ο χειμώνας!

ΑΦΗΓΗΤΗΣ 2

Πουλάκια πάνω στα φτερά τους

νιώθαν το κρύο τσουχτερό.

πολλά κίνησαν, φύγανε

για τόπο πιο ζεστό.

Κάποια ήταν αδύναμα

ήταν τραυματισμένα

και έτσι αποφάσισαν

να παραμείνουν εδώ.

 

(όλα τα πουλιά μουσική)

 

ΠΟΥΛΑΚΙ 1

Ο χειμώνας έρχεται

θα μας βρει χωρίς φωλιά

μέσα στη παγωνιά!

που μπορούμε να φωλιάσουμε;

να μπούμε να κρυφτούμε;

ο χειμώνας έρχεται γοργά

και μεις θα κρυώνουμε στη παγωνιά!

ΠΟΥΛΑΚΙ 2

Να! εκεί πιο πέρα!

βλέπω ένα δέντρο στη πλαγιά

ακακία μου φαίνεται πως είναι

όμορφη, περήφανη

με φύλλα τόσα πολλά!

ΠΟΥΛΑΚΙ 3

Έρχεται ο χειμώνας

και είμαστε χωρίς φωλιά!

Άνοιξε την αγκαλιά σου

και άσε μας να κάνουμε φωλιά

μέσα στα κλαδιά σου!

 

ΠΟΥΛΑΚΙ 1 , 2, 3

Έρχεται χειμώνας

το κρύο είναι πολύ!

φωλιά εμείς δεν έχουμε

ζητάμε να μας δεκτείς!

ΑΚΑΚΙΑ

Οι κουτσουλιές σας ειν΄ πολλές

και θα γεμίζω με βρομιές!

Τα φύλλα μου τα θέλω καθαρά!

Για να βρείτε αλλού μια ζεστή φωλιά!

ΠΟΥΛΑΚΙ 4

Ελάτε πουλάκια μου καλά

βλέπω ένα πλατάνι!

Δίπλα στο ποτάμι στέκεται

περήφανο, ψηλό,

πάμε να του ζητήσουμε

ετούτο το σκοπό!

ΠΟΥΛΑΚΙ 1 , 2, 3, 4

Έρχεται χειμώνας

το κρύο είναι πολύ!

φωλιά εμείς δεν έχουμε

ζητάμε να μας δεχτείς!

ΠΛΑΤΑΝΟΣ

Το γάργαρο νερό

μ αρέσει να ακούω!

οι έντονες φωνές σας

τον ήχο θα μου πάρουν

και έτσι θα γίνω νευρικός

και ύπνο δε θα ΄χω άλλο!

ΠΟΥΛΑΚΙ 5

Ελάτε πουλάκια μου γλυκά

βλέπω μια καστανιά!

με φύλλα είναι φορτωμένη

και τα κλαδιά της είν΄ γερά!

ΠΟΥΛΑΚΙ 1 , 2, 3, 4, 5

Έρχεται χειμώνας

το κρύο είναι πολύ!

φωλιά εμείς δεν έχουμε

ζητάμε να μας δεχτείς!

ΚΑΣΤΑΝΙΑ

Αν στα κλαδιά μου μείνετε

τα κάστανα θα πέσουν,

μεγάλη ζημιά θα κάνετε

και ΄γω δε θα τ αντέξω!

ΠΟΥΛΑΚΙ 1

Φίλοι μου καλοί

ακούσατε τα δέντρα

θέλουν την ησυχία τους

και δε ακούν κουβέντα!

Άλλο ένα δέντρο βλέπω εκεί,

για πάμε να του πούμε

ότι κρυώνουμε πολύ,

θέλουμε να κρυφτούμε!

ΕΛΑΤΟ

Για που πετάτε τα πουλιά

με τόση φούρια βιαστικά;

Το έλατο είμαι εγώ

μέσα στο δάσος κατοικώ

φύλλα έχω μυτερά

αλλά και καλή καρδιά!

ΠΟΥΛΑΚΙ 1 , 2, 3, 4, 5

Έρχεται χειμώνας

το κρύο είναι πολύ!

φωλιά εμείς δεν έχουμε

ζητάμε να μας δεχτείς!

ΕΛΑΤΟ

Φύλλωμα πυκνό δεν έχω

άλλα δέντρα είναι αυτά

που χουν μεγάλα κ πλατιά κλαδιά.

Έχω όμως δύναμη

και αντέχω το βοριά!

Ελάτε χτίστε πάνω μου

τις όμορφες φωλιές σας

μαζί θα τον περάσουμε ετούτο το χειμώνα!

ΠΑΓΩΝΙΑ

Είμαι γω η παγωνιά

τα δέντρα τα παγώνω

τα φύλλα κάνω κίτρινα

και όλους τους κρυσταλλώνω!

ΑΝΕΜΟΣ

 

Εγώ είμαι ο άνεμος

και όλα τα σκορπάω

στο πέρασμα, στο διάβα μου

τα ρίχνω, τα πετάω

αρπάζω όλα τα ξερά

και στον ουρανό

τ αφήνω να πετάν!

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Τα φύλλα του έλατου

ποτέ μη τα πειράξεις!

Μέσα στα όμορφα κλαδιά

ζούνε πολύχρωμα πουλιά!

Έκαναν τώρα τη φωλιά

στου έλατου την αγκαλιά

που χει περίφημη καρδιά!

ΧΙΟΝΙ

Είμαι το χιόνι το λευκό

και με μιας τα ντύνω άσπρα!

Άσπρα ντύνω τα βουνά

και τα δέντρα τα στολίζω

σα να ρίχνω άχνη από ψηλά!

ΛΑΓΟΣ

Πω-πω ένα έλατο

όμορφα στολισμένο!

τρέξτε να το δείτε

να το καμαρώσετε!

είναι στολισμένο

με πουλάκια φορτωμένο!

ΛΥΚΟΣ (λύκος κ σκύλος μαζι)

Τούτο εδώ το έλατο είναι γιορτινό!

Με πολύχρωμα πουλιά

μοιάζει σα μια ζωγραφιά!

ΣΚΥΛΟΣ

Φουντωτό, καμαρωτό!

να το δέντρο στολισμένο

μες στο δάσος το λευκό!

τρέξ τε άνθρωποι να δείτε

είναι τόσο γιορτινό!

ΑΝΘΡΩΠΟΣ 1

Ευχόμαστε μονάχα υγεία

και ειρηνική ζωή

να υπάρχει μες στο κόσμο

από τούτη τη στιγμή!

ΑΝΘΡΩΠΟΣ 2

Τα Χριστούγεννα ας κάνουν

τις ευχές μας να ακουστούν

και σε όλων των ανθρώπων

τις καρδιές μέσα να μπουν!

ΑΦΗΓΗΤΗΣ 2

Μες στο απόλυτο λευκό,

το δέντρο στολισμένο!

το πρώτο που στολίστηκε

ήταν απ τα πουλάκια!

μετά το είδαν οι άνθρωποι

και βάλανε στολίδια!

ΑΦΗΓΗΤΗΣ 1

Από τώρα, κάθε χρόνο

όταν βάζετε ψηλά

τα στολίδια σας στο δέντρο

στην κορφή και στα κλαδιά,

θυμηθείτε ότι κάνει

το καθένα μια ευχή

και μακάρι καθεμιά τους

να μας βγει αληθινή!

 

ΤΕΛΟΣ-ΥΠΟΚΛΙΣΗ

(βγαίνει ο άγιος Βασίλης κ τα παιδιά τραγουδούν τα παραδοσιακά κάλαντα

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

